Thursday 12 March 2015

INDUSTRIAL DESIGN PROJECT






ASSALAMUALAIKUM WBT..
ok,, Kalau yang ni nampak mcam interor kan? pun kami boleh buat ^_^
then,,, Furniture, 
Furniture gak,, korang tengok pun tahu kan byk funtion
Maybe interior / Arcitecture
yang ni macam tempat bersenam je
O,, yang ni product,, product2 yang segala ada tu, budak industry yg design, sekecil2 pensil sampai peti/mesin basuh

Transportation,,, pun kiteorang yang design,,, hebat kan?
Tetapi, setiap transport/ product/furniture yang dbuat mestilah ergonomic

Inilah cost yang aku belajar sebenarnya, errrmm, kalau nak dibandingkan dengan Civil Engineering dlu, not bad la,, part paling aku tak suka.. Sketch/ Lukis pakai tangan.. sangat tension, dari kecik aku tak suka melukis, tapi melukis tu basically of design student. korang ingat pakai tangan ke, kiteorang kna buat pakai 3D lak pastu guna Solidworks.. yang best siap boleh uji lagi, product kita tahan atau tak...



Haa,, kali ni, aku nak share ngn korang industrial design punya project,... bia korang tahu, apa yang budak design ni buat, bukan tahu design je ok.. 

Ni aku nk tunjuk yang sem atas punye project, Project-project senior sem ni, satu sorang ok (product / transportation / packaging / furniture / architecture / interior) .. bukan group-group.. tido la korang kat bengkel kalau xsiap dan semasa proses pembuatan tu, modal ngn tenaga + kesabaran tak payah cakap la. Aku boleh story sebab aku dah pernah buat project last sem time diploma duu, sakit weii.. Degree ni, macam aku cakap la, Indvidu punya, Welding, potong kayu, dan lain-lain sorang- sorang. Seram aku dengar nak hadapi nanti last sem nanti,, 

Cerita banyak tak guna, korang tak nampak.. Meh aku tunjuk,






























Cantik kan?? ingat senang ke nak bagi cantik macam ni,, buat sorang- sorang, berminggu-minggu kat bengkel. Sebelum tu aku difahamkan, kena buat drawing dlu,, huhu.. tak ada yang senang kat dunia ni,,


No comments:

Post a Comment