Wednesday 25 November 2015

BEE FARM CAMERON HIGHLAND

ASSALAMUALAIKUM ...

 haaa,,, semua dah tido ke? aku ni masa terang tang-tang lagi,, kebetulan baru habis meeting Snap Journey, 18-21 budak kelas aku telah berjaya menjalankan satu program untuk final project photography... Tempat final group kiteorang kat Bee Farm,,, gambar kat bawah tu kiteorang snap sendiri,,, ni kira last pemilihan gambar untuk submit, kena bagi juz 10 gambar terbaik sahaja untuk 1 group. then untuk individu, pilih mana-mana gambar terbaik kat semua tempat.. banyak tempat sebenarnya, malam ni hanya nak cerita pasal bee farm je dulu. 

Masuk kat sini percuma je tau, aku dah biasa pergi Cameron. banyak kali sangat, tapi tak pernah nak masuk tempat macam ni. Kali ni, bila dah masauk banyak tempat macam ni, WOW jugak lah, sebab tak pernah tengok lebah dari dekat, tak pernah pegang rama-rama, masuk taman lavender..

Kat bawah tu antara gambar yang kami rasa terbaik la, kalau nak letak semua,,mak oii,, banyak,, beribu gambar tangkap kat sana, tu pun gambar pakai camera aku, untung si lebah jadi model,, si lebah ni dah hari kedua untuk program kami,,, sangat rushing, masuk sejam pun rasa kejap je..

Kat sini dibekalkan peralatan-peralatan camera,, contoh lens, lens tu memang banyak jenis, contoh lagi aku bagi,,haaa,, Telle, micro,white lens n so on,, aku pun da lupa,, nanti aku ingat edit balik blog ni,, sebab aku budak baru belajar dalam bidang photography,, Stand dan banyak lagi la sebenarnya.. cecah ratus ribu harga peralatan yang kami bawak tu,,

nah,story panjang-panjang, sembang kencang saja tak lengkap tak de gambar...













Yang n pakai lens micro.. memang susah bagi yang tak biasa...














OK,, nak story banyak lagi sebenarnya,,, tapi dah lewat sangat ni, besok lepas kelas dari pagi sampai pukul 10, dah kena naik bas pukul 11, pergi kursus KPO,,, ^_^,, gamaknya tiap-tiap minggu la naik bas UnisZA,, 

7 comments:

  1. sy tag awakk:
    http://fardiyah.blogspot.my/2015/11/sepuluh-soalan-dari-mimi-rheem.html

    ReplyDelete
  2. Cantik gambar-gambar yang diambil . saya dan famili pun ada ke BeeFarm ni .. memang menarik untuk education anak-anak saya.

    www.hasrulhassan.com

    ReplyDelete
  3. Subhanallah! Gambar lebah sedekat tu!

    ReplyDelete
  4. Salam perkenalan dari Istanbul :)

    ReplyDelete
  5. terima kasih semua yang sudi baca .. :)

    ReplyDelete
  6. menarik !..boleh la ajar kita lps ni

    ReplyDelete