Monday 18 February 2013

ordinary life


Assalamualiakum wbt..

Selamat tahun baru cina kepada warga cina kat luar sana, cuti seminggu korang pergi mana? Mesti balik kampung kan? Aku?? Aku tak balik kampung pun, sebab last month family aku dah datang s.alam. lagipun sedara aku sibuk duk ajak duduk rumah dia, ikut hati nak jer stay kat rumah sewa sampai seminggu. Pergi sana aku fully jadi tukang masak.. yea,, actually aku suka. Sebab boleh practice balik  masak like tomyam dan juga menjadi pengasuh,, hahahaha.. sebenarnya aku ni low sikit ngan budak, baby-baby boleh la, tapi ok la, boleh mengajar aku jadi lebih penyabar,DOT.DOT..( TITIK).  budak kan?? Faham- faham la yer,, Kalau balik, pergi balik ke Terengganu dah berapa, aku kena berjimat cermat sekarang ni. Start sekarang aku dah kena fikir pasal kerja, sebab sekarang ni aku dah ditanggung sepenuhnya oleh my mum.. memang la, aku tak mintak duit belanja. Tiap kali mum aku Tanya aku akan cakap, dah ada duit. Baik tak?? Buwweerrkkk,,  masuk bakul,lambung terus.. pepatah aku sendiri, haaaaaaa,, kau ada??

Duit sem ni memang cepat habis, sebab aku pakai untuk project  aku, Rm700 !!!! ada berani?? Apa yang sampai 700 ratus tu, aku buat project wisdom rail, iaitu langsir automatic, kau tekan jer suis, terbuka.. hebat tak??? Sekarang ni dah 50% siap! Dan juga group aku kena buat maintenances  langsir yang 100% rosak kat bilik mesyuarat JABATAN KEJURUTERAAN AWAM. Isshhh,, mesti korang Tanya kan, aku ni cost CIVIL ENG, building services.. kenapa buat langsir pulak? Ok…. Mehh aku terangkan, project setiap group kena lah berkaitan dengan cost yang diambil, aku pulak semua kau belajar.. building services la katakan. Dalam bangunan kan semua ada, electric, air conditioning, plumbing, drainage system, transportation system( lif & escalator and so on), dan banyak lagi la… semua tu aku belajar, dalam system langsir aku ni pulak, termasuk dalam syllabus control system dan electrical. Group aku semua perempuan tau,,  sape cakap perempuan lemah??  Kami akan buktikan project kami ni Berjaya, doakan ep?

kami ber-4, gambar terlbih brightneess gni ler
group aku, sorang lagi??
langsir kat jabatan K. awam
time shooting video transport
Hari ni, oleh kerana aku tak der class, aku cuci la langsir. Nampak sikit, tapi penat! Sumpah.. basuh pakai tangan la sayang.. itu yang penat.. (mengeluh jer aku ni), tapi aku suka, dapat penuhkan masa aku dengan aktiviti yang berfaedah. Satu hari duk rumah, nasi pun encik AJMAL MUFASYAL yang hantar depan rumah.,, dia ada class la. Itu yang tak hang.. hari-hari jumpa, kena la luangkan masa kat bilik tersayang juga..,, hari je duk rumah.. malam?? Kami keluar study, kami ( aku dan mr.A). TARGET DEKAN!!!! Amin….



p/s : bila aku nak berdikari, selalu bergantung kat orang.. thnks MUM n EN.CINTA
     : thnks, 4 u all, wish bestday 4 me today.. :)

No comments:

Post a Comment