Friday 24 April 2015

BAD ATITUDE at PREVIOUS SCHOOL


Petang tadi, kawan aku tetibe post 

Duk degree nak undur time diploma, time diploma dlu nak time skolah, time sekolah nak time tadika, time tadika?? haha,.. (lebih kurang camtu la) tapi memang betul pun kan?? andai boleh undur masa..huhu

Yang paling best sekali time sekolah menengah form 4 & 5.. nak tahu aku sekolah kat mana dulu,,? Sekolah Menengah Teknik ............................  dirahsiakan, huhu..sekarang dah naik taraf jadi Kolej Vokasional..

Kat sana, lepas habis PMR, aku buat keputusan nak belajar sekolah teknik, aliran teknik iaitu Civil Engineering.. aku ni sebenarnya teramatlah nakal, 

bagi insan yg duk tganung, kelate.. mesti faham..huhu,,



pengalaman yang aku xboleh lupa sampai sekarang 

~ 1 sekolah dengar nama aku ngn member aku kat atas tu, announcement satu sekolah.. nama penuh pulak tu, bukan sekali,3,4x kena panggil.. aku time tu duk hostel.. dengan malasnya ponteng kelas.. kiteorang tak terus pergi time kena panggil tu, lepas cikgu Kimia aku datang sendiri  jemput aku dalam DORM baru aku kalut nak keluar..kena cubit kat perut,,ingat lagi ..teroknyee,, perangai aku,,

~ Class 1st Technical Drawing.. dah kena tawaf blok, SEBAB lipat kertas Drawing, yela,mana la aku tahu, tak boleh lipat kan.. yang teruk 1 class kena.. lepas tu, bayangkan 1st class, sorang classmate aku, lelaki.. kena tampar..kuat,, aku ingat sampai sekarang.. memang tahap trauma

~cikgu tu sampai kesudah garang,,huhu, selalu kena rotan, sebab drawing xcukup markah, 1 salah 1 rotan,,haha,,dengan air mata meleleh aku tadah tangan nak habiskan sisa2 baki hukuman.. dan sampai sekarang aku guna ilmu tu sampai degree,,, TECHNICAL DRAWING.. sebab cikgu ni la yang ajar aku tau tak,, sebab aku kena rotan la,,jadi pandai sikit,,haha

~time assembly aku suka ponteng.. kat surau, tapi tak pernah tertangkap, sebab cikgu disiplin fokus kat budak laki je time tu..aku duk surau pempuan.. kelas tak payah cakap la..

~yang ni bukan aku yang kena, kawan aku.. dia g mana entah.. meja dia kena angkut letak kat luar kelas... haha.. 

~ yang paling sedih, aku kena pinggg  depan sume student asrama form 4 n 5 dengan warden asrama aku + cikgu bahas aku, sebab aku g bukak tv time study,,  aku time tu form 5

~ Time form 5, aku dapat duk bilik anak emas, sebab result aku ok sikit kot, bilik anak emas tu.. aku tak payah study kat blik study macam student lain, sebab meja disediakan dalam dorm. Petang-petang pun, kadang bangun tido ada makanan atas meja study, anak emas habis la, 

~ Enset banyak kali kena rampas, tak payah cite la,,, korang pun pernah kn?

~ Biasa la,time skolah cinta monyet, yang tu xpayah story..huhu.. siap main kejar dengan cikgu disiplin lg, 

~ Perangai teruk aku lagi, kalau cikgu yang jenis baik,, time masuk aku sedar la,, time habis waktu,, sies, aku pun tak tahu bila habis masa..tambah2 subjek Sejarah ngn Bm time tu. Cikgu sejarah tu mak angkat aku, selalu je aku kena banding ngn anak angkat dia sorang lagi budak vokasional.. tu la, aku pun sedar, walaupun aku budak teknik,, sejarah aku memang selalu low dari budak vocabbb tu..

~ Subject Math dan ADD math paling aku tak suka.. aku pun tak tahu aku suka subject apa.. sampai sekarang.. aku selalu kena Rot__n... bukan kat tangan wehh.. belakang,, bayangkan bulu ayam besi tu.. boleh bengkok... 

dan banyak lagi la,,, hurmm, dah habis sekolah tu, dapat result,target memang hancuss, kalau target aku tak pe, target cikgu yang harap aku dapat tinggi,, hurmm.. memang kalau boleh nak undur balik masa, muhasabah diri, ape aku dah buat kat cikgu-cikgu time tu.. Tp time tu la kita tengah nak up..kan? dan yang paling best antara tempat aku belajar.. kat situ la.. 
Alhamdulillah, semua classmate aku yang nakal2 dulu,, totally berjaya, kerja best-best.. dan separuh lagi macam aku berdegree..  Alhamdulillah, budak nakal tu sekarang dah pun kat menara yang xberapa nak bergading,,, huhu,, 

haaa,, yang duk sekolah lagi tu, jangan noty sangat.. biasa la, time muda remaja ni, tambah++ zaman sekarang ni.. aku dulu mana kenal lagi blog2 time tu,, haha.. masih duk kat zaman kuno lagi.. motif aku cerita?? aku rindu sangat-sangat time tu,, :( 






3 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kenal :) .bila habis sekolah memang macam ini waktu sekolah punya lah malas tapi dah habis skolah rasa nak jadi budak sekolah balik . sama la kita kaki nakal .jemput singah blog amy http://luahanfarhana.blogspot.com/

      Delete
    2. huhu.. tu la kan..sngt nakal... i will return it,,, singgah ke blog kamu

      Delete