Tuesday 14 April 2015

PEMBANTU PEMBEDAHAN PERGIGIAN


Selamat malam, entry kali ni, aku nak story pasal experience aku g interview SPA yang entah kali keberapa.. apa motif aku tak tahu la, g interview then bila dapat tawaran, rasa berat la pulak nak g.. calon-calon yang bakal nak g interview mesti kalut kan research apa jenis soklan yang dia bagi, soal,, aku pun before nak ngadap benda alah ni.. memang malam tu, kais-kais la cari soalan.. benda ni macam kau nak g berperang la.. macam kau nak g jawab exam jugak, sediakan payung before hujan.. at least tak de la, g macam nampak tak tahu langsung.

time tu, ada dua orang pengadil depan aku.. haha.. hurmm,,da sebati da dengan aku interview job ni, dan aku suka pengalaman macam ni, suka!! sies.. aku memang jenis yang suka dengan benda-benda baru tetapi kearah kebaikan la,, dan jenis yang cepat excited dengan something.. haha,, 

antara soalan-soalan...aku pun da ingat-ingat lupa dah

~ macam biasa, intro pasal diri, background family, n previous job/ education
✿~ job description dalam bidang ni,
 ✿~ciri-ciri dalam diri ko yang melayakkan ko dapat kerja ni.. KBKK
✿~apa maksud Florida
nama menteri kesihatan malaysia
~nama menteri kesihatan terengganu
~cara nak bersihkan bakteria pada latan pembedahan
~yang lain sory readers, i can't remember


dan baru minggu lepas, aku dapat result.. i got this! firsty of course excited, tetapi.. bila tanya pendapat-pendapat orang terdekat.. mostly cakap xpayah pergi.. especially mr fiance, sebab dia belajar kat p.pinang dua tahun, then aku pun list la, kebaikan n keburukan.. tuk tentukan..



KEBAIKAN

  • time belajar, dapat elaun hampir rm 800 sebulan
  • memang conform2 dapat kerja gov job, 
  • memang sah2 banyak kebaikandapat kurangkan dari hutang ptptn yang makin bertambah
  • dapat lari dari sketching ^_^

SEBALIKNYA

  • kalau teruskan degree sama jugak 2tahun.. 
  • ppp just taraf sijil then kuar just 900++ 
  • tak jauh ngn family n future husband
  •  keluar degree mb, gaji lebih lagi.. tak kan just 900++ je kan.. last job aku dulu pun dapat 1k++ after diploma
  • alang2 da banyak hutang, tak kan separuh jalan 
  • bidang ni byk peluang pekerjaan,
  • setelah kaji selidik dijalankan
  • sayang nak tinggal member, (TINA,DEKWANI,wanimz) 
  • tiap-tiap minggu blh balik..
  • niat nak kawin tahun depan, sahut cabaran student + wife
  • da tye pendapat kwn yg da kje bidang ni..




1 comment:

  1. hai nak tnya. result dia keluar ambik masa berapa lama? sebulan ke ?

    ReplyDelete